Längtan…

Jag bara längtar ihjäl mig efter min nya cykel. Ny racer beställd. En present till mig själv.

I vinter ska jag köra intervaller inne på min trainer. Jag ska bli megastorlek och vara i bra flås till våren.

Man måste ha mål. Man måste våga tro på sig själv. Du kan, jag kan, vi kan.

Annars blir det mycket styrka på gymmet, pass eller själv. Stärka bål och ben till cyklingen.

På vintern är grundträning som gäller. För sen på våren är det dags att dra ut på långpassen.

Taggar med mål!

Jag är galet taggad inför 2019 mål. Målet är att genomföra mina lopp och vara riktigt i form till Vätternrundan bla.

*Siljan Runt 16 mil

*MTB Vättern 5 mil

*Vätternrundan 30 mil

Är redan bokade och klara. Väntar på att några till loppa skall släppa sina biljetter. Tycker om att boka upp mig så målet är synliga. Älskar det!

Jag kommer även att köra mycket inne i vinter på min trailer. Har även tankar att ta hjälp men träningsprogram av Guided Heroes. Ett uppbyggnadsprogram att komma igång.

fullsizeoutput_21f

Vecka 44

Veckan som gått.

Vart hos sjukgymnasten med min svullnad.Lymfödem i nedre buk och innanlåren. Att inte få på sig dem vanliga brallorna till jobbet eller partystassen till fest. Fy fasen, mår riktigt dåligt att vara svullen med vätska. Att man håller igång, äter bra och sen blir man större ändå..men det är ju som sagt pga av att jag har lymfar bortopererade. Lymfar är viktiga i vår kropp, dom jobbar bort slaggprodukterna. Men nu fattas och andra lymfar skall nu hitta dit och försöka ”jobba ikapp”. Så nu har jag fått kompressions cykelbyxor och strumpor. Tajta satan så man blir genomsvettig att dra på sig möget. Fan va jobbigt!!! Men jag måste på med det och hoppas detta försvinner. Låter kanske som en fis i kosmos för många, men det är inte roligt att vara svullen med vätska, det ömmar dessutom. jag trodde inte jag skulle drabbas…men men..sedär ja.

Men träning/motion är viktigt. Likaså att variera jobbställning men stå och sitta. har nu fått höj och sänkbart skrivbord. TUR!

Träningen har det blivit mycket av denna veckan. Så skönt! Ledig i fredags, så optikerbesök och promenad i solen. Skönt!

Avslutar denna söndag med ansiktsmask och skön musik.

Svampig..

Lymfödem. Roligt. Nej. Det har jag fått nu. Nedre delen av magen och lårens insida. Dvs svullnad. Känns skit faktiskt när jag inte kan ha vilka plagg jag vill nu.

Imorgon skall jag träffa en lymfdoktor. Se vad hon säger.

Annars har det vart full rulle, tränat…4 dagar i rad nu. Cirkelträning, WOD, boxercise och teknikträning skivstång. Såååå vila imorgon och mys på kvällen.

Håll tummarna för mig imorgon!!

Biverkningar Och Första Snöflingorna

Imorse kom första snön. Men den försvann efter några timmar. Så typiskt skånsk vinter. Jag drog ut och gick en timme när snön föll, rätt mysigt ändå. Sen bli det god i eftermiddags och hem till mysig brasa.

Skön dag. Skön söndag.

Kan knappt fatta att vi redan är i november om några dagar. Alla dessa månader från maj till nu har gått fruktansvärt fort, liksom lite läskigt. Min tidsuppfattning är rent av vrängd om man säger så.

Just nub bara följer jag med dagarna, veckorna. Bara hänger med. Man kan ändå inte göra något åt det. Att tiden bara rullar. På.

Lite lymfödem verkar det som jag fått, inväntar nu kallelse att kolla upp. Eftersom lymfar togs bort under min operation i juni så fungerar inte det riktigt där lymforna skulle suttit. Sen är jag mer svullen är vanligt i kroppen av hormonerna. Jag är inte alls felfri nu om man säger så. Rätt jobbigt att vara svullen. Hoppas det ger med sig.

Biverkningar kan komma månader efter behandling och jag är fullt medveten om det. men visst får man sucka åt det. Suck suck!

Sol + Träning

Igår. Onsdag = hemmaträning. Har mest blivit det för tösen har aktiviteter och tiden är knapp. 1 timmes promenad i solen och 45 minuter på altanen i höstsolen. Gummiband och en filt. Lite fantasi och bra musik. Så kirrar man det mesta..eller..

Man behöver inte göra det så himla svårt, Lätta övningar kan bli jobbigare med tex tyngre band eller med en kettlebell. Har man inte någon vikt hemma så fyll två petflaskor (1,5 liter, 2 liter) med vatten eller sand. Vips så har du vikter att använda.

Ben, armar och mage. Choop choop så är träningen klar och man kan njuta resten av kvällen.