Siljan Runt 2019

I lördags den 1 juni var det äntligen min tur att få kör Siljan Runt. 160 km runt Orsasjön och Siljan. Jag hade redan innan jag körde upp till Leksand bestämt att jag skulle köra med bl.a några cyklister från She Rides.

Väderprognosen såg ju sådär ut inför dagen. Dock skulle inte regnet komma förens vid lunchtid. Perfekt, då är det inte många mil kvar till mål. Det började regna lite smått redan i startfållan. Men vi skrattade och höll god min iallafall. What to do liksom mer än att sätta på sig regnjackan från Kalas.

Turen cyklas uppåt. Start på Sollerön, genom Mora och upp mot Orsa och runt Orsasjön. Vidare ner till Mora, mot Vikarbyn, mot Rättvik och ner till Tällberg. Sedan genom Leksand, Västanvik och Siljansnäs. Sen en seg och faktiskt tråkig sträcka den sista. Landsvägen från Siljansanäs till Sollerön. Rätt skoj och cykla förbi sina gamla arbetsplaster i Tällberg, genom Leksand som man är uppvuxen och svischa förbi Leksands Ridklubbs fälttävlansbana är man spenderat många timmar på hästryggen på yngre dagar. Lite nostalgi ändå.

Tillbaka till Orsa = SKYFALL! Regn deluxe. Uppehåll i Tällberg och vägen till Siljansnäs. Sen kom det lite duggregn.

Det kändes, jag fick kram i skinkorna. Jag vet varför. Jag har vart stilla torsdagen…i bilen upp. På fredagen, bara en ynklig promenad i skogen. Kylan på det så kommer krampen och ischiasen som ett brev på posten. Jag höll mig lite längre bak och längst bak i klungan. Det var tufft i slutet, men det gick. Målet mot Dalahästen!!!

Det var en fin tur, synd att det regnade. Vill verkligen köra igen. Är så glad att jag hade så härliga tjejer och killa att cykla med. Kände inte en enda men nu känns det som man har fått nya bekantskaper med samma intresse. Så skoj och så häftigt!

Tveka inte att köra detta lopp. Det finns i tre olika distanser. 70 km, 120 km och 160 km. Alla kan, även du!

En reaktion på ”Siljan Runt 2019

  1. Pingback: ÅrsKrönika 2019 – LinasGoda Blogg

Lämna en kommentar